tirsdag 29. mars 2011

Lenge siden jeg har blogget sier du?



(Dette innlegget kommer uten bilder, jeg har brukt 130 år på å laste opp bilder nå uten at det funker... Bildene kommer når det er litt bedre nett) 

Ser at statistikken på antall lesere begynner å falle så nå får jeg sette inn støtet så ikke dere glemmer meg!
Grunnen til at jeg ikke har skrevet i det siste er fordi det ikke har skjedd typisk spennende Afrika ting som er interessant å blogge om.. I det siste har vi skrevet en del på oppgaven og føler vi har fått et godt grunnlag. På torsdag tror jeg vi skal intervjue en sykepleier og en lege på diaré-barneavdelingen på sykehuset. Vi skal også hjem til jenta som jeg fortalte om tidligere som bestemoren tar vare på.

Ellers planlegger vi safari, tur til Mombasa, overnatte i en masailandsby noen dager, dra tilbake til Zanzibar og en del av jentene har tenkt å gå Kilimanjaro og det synes jeg også hadde vært utrolig gøy. (jada mamma, jeg vet at det første som slo deg nå var høydesyken jeg fikk sist jeg var så høyt… ;-)) 

Det er absolutt ikke kjedelige dager her! Vi har jo vært på Zanzibar også for så vidt, har ikke tenkt å dedikere et helt innlegg om det ettersom det bare var bading, soling, volleyball og andre festligheter. Det ble en ferie fra hverdagen her på TICC.  Jeg legger ved noen bilder derfra som bevis på at jeg var der hvertfall.

Jeg har vært rimelig redusert de siste par ukene men begynner endelig å komme meg. Det er veldig god mat her men jeg har bare ikke klart å spise av en eller annen grunn.. men nå går det bedre, så satser på at energien kommer snikende tilbake!
Nå kom jeg akkurat tilbake fra en herlig tur i landsbyene som ligger rundt her. Det er veldig passe temperatur på denne tiden av døgnet. På dagen kan det noen ganger bli nesten uutholdelig varmt og jeg tror luftfuktigheten ligger rundt 70-80%. Når i tillegg strømmen går i hytt og pine og viftene tar kvelden er det bare å kaste seg i det indiske hav. Så igjen, jeg har det ikke vondt;-) 
Er det forresten noe dere tenker at det hadde vært interessant å høre om eller noe dere vil se bilder av herfra? 

Ha en herlig kveld godinger! 
Stor klem


Deilige Zanzibar


På sandbaken utenfor Tanga



På vei til praksis

ut å spise i partybussen!


3 kommentarer:

  1. Hei! Jeg tenkte ikke på høydesyken, mer på skuldrene dine dersom du må bære en sekk :) Men en fjelltur er jo i familiens ånd :)
    Men uansett - selv om ikke du synes det skjer så mye å fortelle om, så må det jo være eksotisk bare å være der!
    Mammaklem

    SvarSlett
  2. hehe okey det burde jeg ha tenkt at du tenkte;-) Men man har faktisk med seg guider som bærer sekkene..! Tenk for en luksus! ;-)

    Jeg skal bli flinkere til å blogge litt oftere og heller litt kortere!

    SvarSlett
  3. Heyhey!! En blogg igjen, sier du? Ja, sa folk, det er flott.
    Synes det er veldig ålreit lesning med bare litt hverdagsbetraktninger, og, jeg.. Så synes du kan melde oftere om at du ikke har så mye å melde. Og viktig å tenke på besøkstallene. Du har fokuset til en journalist :-)

    Bilder som ønskes publisert: av Tanga by, av folk og fe, deg selv i diverse everyday-settinger, Afrika-dyr, Afrika-liv, i praksis, rett og slett små glimt av hvordan du har det.

    Jepp, det var alt for denne gang!

    -Kjetil

    SvarSlett